Volitelná část

Všechna odpoledne Letní školy jsou vyhrazena pro volitelné workshopy. Tyto workshopy mají zcela konkrétní zaměření a budou trvat 90 minut. Každý účastník jich může absolvovat až 5 (pondělí odpoledne jeden a v úterý a ve středu odpoledne po dvou), minimálně ale 4.

Konkrétní rozložení bude upřesněno na základě přijatých přihlášek a zájmu účastníků.

Na základě Vašich požadavků mohou být doplněny i další témata. Svou volbu konkrétního workshopu provedete dotazníkem, který Vám bude zaslán v průběhu května/června 2017.


1) APPLE CLASSROOM – APLIKACE TŘÍDA

Jak hromadně ovládat iPady ve třídě? Jak spustit žákům najednou jednu aplikaci? Jak se podívat na jejich obrazovky? To všechno aplikace Třída umí. Projdeme si základní nastavení aplikace a vyzkoušíme ji v praxi. Libor Klubal, Vojta Gybas

2) APPSMASHING

Míchejme aplikace. Začněme s jedním vstupem a v dalších aplikacích jej zdokonalujeme, až nám vznikne kreativní interaktivní výstup. Opět ukážeme i využití v praxi. Veronika Černotová, Vojta Gybas

3) BOOK CREATOR

Jak vytvořit interaktivní knihu? Ukážeme si krok za krokem v našem workshopu. Využití interaktivní knihy se meze nekladou – vyuková knížka, zážitkový deník, slovníček znakového jazyka, posilování čtenářských dovedností pro žáky, atd. Veronika Černotová, Vojta Gybas. Určeno zejména pro ZŠ a ZS spec.

4) FOTOGRAFUJEME, UPRAVUJEME A VYSTAVUJEME

Projdeme si zásady fotografování s iPady, upravíme a vystavíme na sociálních sítích. Ukážeme, kdy a jak využít fotky ve výuce. Proč stahovat cizí, když si můžeme vyfotit vlastní. Pojďme ukázat světu, že fotíme s nápadem. Petra Boháčková, Slávek Hora

5) GREENSCREEN

Přesuňte se na místa, kam se běžně nedostanete. Povídejte, vyprávějte, zkoumejte. Obohaťte fotografie a videa o jakékoliv vlastní pozadí, video, fotografii. Klíčujte jako profesionálové. Vyzkoušíme si práci na zeleném plátně a ukážeme si výstupy z praxe. Veronika Černotová, Vojta Gybas. 

6) HARMONIE NEJEN ČTENÁ

Prožijeme hodinu hudební výchovy, vedenou v třífázovém modelu učení. Vyzkoušíme si práci s krátkým odborným textem a dotkneme se i GarageBandu. Přijďte nasát nápady do svého odborného předmětu (nejen HV), zasazené do režimu kritického myšlení, nebo si jen tak odpočinout. Jaké aktivity zařadit před čtením “nové látky” a jaké po ní. Jak k tomu všemu využít iPad. Můžeme přidat i trochu teorie, nebo si jen tak užít chvíle harmonie. Patrik Kavecký, Pavlína Loňková

7) JABLEČNÁ KANCELÁŘ

Jak zvládnout kancelářskou práci pomocí iPadu. Pavel Gavenda, Patrik Kavecký

8) KAHOT A SOCRATIVE

Co dodat? Oba nástroje jsou poměrně známe, ale projdeme si jaké nabízí novinky a zaměříme se na metodické využití obou online nástrojů při výuce. Libor Klubal

9) KNIHA A IPAD

Máte ve školní knihovně jediný výtisk knihy a potřebujete ji ukázat celé třídě? Nebo máte nápad na svou vlastní knihu a nevíte, jak na ni? A co velkofomátové knihy, už jste o nich slyšeli? Na workshopu si ukážeme, jak využít iPadu při práci s konkrétní knihou, dostanete tipy z praxe na různé čtenářské hodiny a vytvoříte si vlastní velkoformátovou knihu. Lenka Skýbová

10) LAPBOOK JAKO PROJEKT

Co je lapbook a jak na něj. Představíme si různé druhy skládaček, vyzkoušíme si je tvořit a budeme tisknout, stříhat a lepit. Klasický lapbook rozšíříme o interaktivní prvky, kterým může být např. QR kód. Lapbook je proces, do nějž schováte celý projekt a jeho iVýstupy velmi dobře zhmotníte na papír. Inspiraci rozšíří i sada hotových výstupů, připravených učitelem i žáky. Pavlína Loňková

11) PIC COLLAGE – #NejlepsiAplikaceNaSvete

Od výukového plakátu a pozvánky na školní akci přes pracovní listy až po tvorbu fotokoláží z vašeho projektu. To a mnohem víc je Pic Collage. Projdeme si základní i nadstavbové možnosti ovládání aplikace a vytvoříme si vlastní originální koláž. A nejen to. Čeká na Vás nespočet nápadů napříč předměty i tím, tvoří-li učitel nebo jeho různě staří žáci. Zabaví prvňáčky i Vás. Opravdu ji umíte vytěžit do dna? Pavlína Loňková

12) PROGRAMUJEME S IPADEM

Učíte žáky základům algoritmizace? Tak proč k tomu nevyužít i iPad. Projdeme si základní aplikace, které slouží k výuce úplných základů algoritmizace a programování. Libor Klubal. Vhodné i pro učitele 1. stupně ZŠ. 

13) PŘÍRODNÍ VĚDY NA 2. STUPNI ZŠ

Seznámíme se s některými aplikacemi využitelnými v přírodních vědách a zaměříme se na zapojení čidel Vernier ve výuce přírodovědných předmětů. Vhodné pro učitele přírodovědných předmětů, zejména fyziky. Pavel Gavenda

14) PŘÍRODOVĚDA S IPADEM

Průlet aplikacemi, které se dají využít ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Tipy na konkrétní činnosti, které lze s iPadem ve výuce dělat, ukázky žákovských výstupů. Lenka Skýbová

15) QR KÓDY VE VÝUCE

Naplánujme si jednoduše atraktivní vyučovací hodinu. Zakódujeme úkoly, vzkazy, odkazy, děti hýbejte se, spolupracujte, řešte. A možná začneme tím, že si řekneme, co to ten qr kód vlastně je. Petra Boháčková a Slávek Hora

16) ROZŠÍŘENÁ REALITA A JEJÍ VYUŽITÍ VE VÝUCE

projdeme si zásady fotografování s iPady, upravíme a vystavíme na sociálních sítích. Ukážeme, kdy a jak využít fotky ve výuce. Proč stahovat cizí, když si můžeme vyfotit vlastní. Pojďme ukázat světu, že fotíme s nápadem. Petra Boháčková a Slávek Hora

17) SLOVNÍ MRAKY

Vytvoříme si slovní mraky různých tvarů a velikostí. Seznámíme se s několika aplikacemi pro tvorbu slovních mrak, ukážeme si jejich přednosti a zjistíme, kde všude ve výuce můžeme slovní mraky využít. Lenka Skýbová

18) STICK AROUND

vytvářejte pro žáky zábavné kvízy a testy. Nastavte si časovač, zvolte si vlastní obtížnost. Stick Around umožňuje pracovat s vlastním pozadím, skenem, či staženým obrázkem z internetu. Výsledný kvízy a testy lze velmi jednoduše sdílet. Ukážeme si také, kde lze stahovat již hotové testy pro vaše žáky. Veronika Černotová, Vojta Gybas.

19) STŘEDOŠKOLSKÁ MATEMATIKA NA IPADU

Funkce, rovnice a jejich soustavy, shodná zobrazení, maticový počet, infinitezimální počet. I tato témata středoškolské až vysokoškolské matematiky můžete znevšednit konkrétními aplikacemi na iPadu. Zajímá vás jak? Tento workshop napoví. Patrik Kavecký

20) TRADIČNÍ VÝSTUPY NETRADIČNĚ

Vytváříte s žáky prezentace, laboratorní práce, zápisy do čtenářského deníku nebo plakáty? Zkusme využít iPad jako nástroje tvorby takových klasických výstupů trochu netradičně. Uvidíte, jak jednoduché je vytvořit filmovou verzi takového výstupu z pohledu žáků. Libor Klubal

21) TVOŘÍME MATEMATICKÁ ZADÁNÍ S IPADEM

Nudí vaše žáky běžná zadání ze sbírek? A ta zajímavá už se ani nedají kopírovat? Tak využijte iPad a vytvořte si zajímavé zadání (nejen) logických matematických úloh. Workshop je vhodný zejména pro učitele matematiky na ZŠ. Eva Klubalová, Libor Klubal

22) VYUŽITÍ IMOVIE VE VÝUCE

Na konkrétním příkladu se naučíme využívat všeobecně známou aplikaci iMovie. Pomocí dalších aplikací si ji rozšíříme o vkládání  kreslených animací a grafických prvků. Pavel Gavenda

23) ZABEZPEČENÍ ŽÁKOVSKÝCH TABLETŮ

Pokud nemáte žákovské iPady pod správou MDM, můžou se vám hodit funkce, pomocí kterých omezíte to, co na iPadu může žák dělat. Například spustit jej jednu konkrétní aplikaci, omezit nevhodný obsah z Internetu, zamezit instalaci či mazání aplikací atp. Tohle všechno totiž iPad umí už od výroby, jen to správně nastavit. Vojtěch Gybas, Veronika Černotová

24) ZANOTUJEME SI V GARÁŽI

Tentokrát si nahrajeme celou kapelu – přes bicí, basu, kytary až po zpěv. Využijeme k tomu zajímavých periferií. Živé nástroje zkombinujeme s těmi virtuálními v iPadu a doplníme o úžasné Apple Loops. Nakonec si i zajamujeme pomocí nástroje Jam Session. Máte-li rádi big-beat, nesmíte na tomto workshopu chybět. Patrik Kavecký

25) ŽIVÉ HODINY MATEMATIKY

Co s iPady v hodinách matematiky na základní škole? Ukážeme si aplikace pro učitele i pro žáky, pro jednotlivce i skupiny, pro kontrolu i procvičování.  Eva Klubalová