Volitelná část

Všechna odpoledne Letní školy jsou vyhrazena pro volitelné workshopy. Tyto workshopy mají zcela konkrétní zaměření a budou trvat 90 minut. Každý účastník jich může absolvovat až 5 (pondělí odpoledne jeden a v úterý a ve středu odpoledne po dvou), minimálně ale 4.

Konkrétní rozložení bude upřesněno na základě přijatých přihlášek a zájmu účastníků.

Na základě Vašich požadavků mohou být doplněny i další témata. Svou volbu konkrétního workshopu provedete dotazníkem, který Vám bude zaslán v průběhu května/června 2018.

Základní nabídka workshopů pro rok 2018.


1) Rozšířená realita

Nápady z hodin, pronikání do učebnic, vlastní učební pomůcky, aurasma, metaverse (Petra Boháčková a  Slávek Hora)

2) Pinterest

Pinterest – studnice nápadů (Slávek Hora), a vůbec – sociální sítě a jejich využití v profesním růstu učitele – sdílejme nápady.

3) Robotíme s iPadem

Nebaví vás klasická výuka výuka programování pomocí počítače a vývojového prostředí? Tak zkusíme něco jiného. Vyzkoušíme využit robotické koule Sphero a roboty Mbot. Podělíme se s Vámi o zkušenosti z reálné výuky na 2. stupni ZŠ a na gymnáziu. Roboty přivezeme 🙂 (Libor Klubal, Patrik Kavecký)

4) Využití Apple TV

Využití Apple TV – co mě napadlo v hodinách (Slávek Hora, Libor Klubal)

5) Myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy – využití – aplikace, malujeme i rukou, chybět nebude vizualizace a sketchnoting jako doplněk (Petra Boháčková, Slávek Hora)

6) Dash

Dash – vadila by další dílna programování? Dashe jsou hrozně roztomilé a všem se líbí. Tak to by mohla být ještě jedna programovací chvilka v Jeseníkách. (Petra Boháčková, Slávek Hora)

7) Čtenářské lekce s iPadem

Praktické ukázky jednoduchých čtenářských lekcí pro nečtenáře a začínající čtenáře v 1.třídě ZŠ. Ukážeme si, jak využít jeden iPad ve třídě a to v rukou učitele. Seznámíme se s tipy, které ulehčí samotnou výuku, jak při práci s iPadem, tak i při sestavování čtenářských lekcí pro nečtenáře. (Lenka Skýbová)

8) Ozobotíme s ozoboty 

Nahlédněte do světa malých robůtků a zjistěte, co všechno dokáží. Budeme postupovat od nejjednodušších začátků, které zvládnou žáci na 1.stupni základní školy, přes jednoduché příkazy až po základy programování. (Lenka Skýbová)

9) Kouzlíme s Grafiem

Workshop věnovaný jedné jediné aplikaci – Grafio 3. Ukážeme si, jak vytvářet pracovní listy s obrázky, diagramy, myšlenkovými mapami jednoduššeji než v textovém editoru. Naučíme se vytvářet různé kartičky a karty pro dělení žáků do skupin nebo pro nejrůznější didaktické hry a v neposlední řadě si ukážeme, jak vytvořit jednoduchý plakát.  (Lenka Skýbová)

10) Rozvíjíme matematickou logiku s iPadem na 1.stupni

Ukázka některých námětů do hodin matematiky s využitím různých aplikacích. (Renáta Muchová)

11) Využití iPadu při vzdělávání mimořádně nadaného žáka

Vypíchnutí určitých specifik při vzdělávání nadaných žáků. Jak nám v individuálním vzdělávání nadaných může pomoci iPad a Disk Google. Ukázky v různých předmětech. (Renáta Muchová)

12) Aplikace Bitsboard a Stick Around

Seznámíme se s těmito aplikacemi, naučíme se vytvářet jednoduché pracovní listy a obrázky s textovou a zvukovou podobou. Ukážeme si možnosti využití v praxi. (Renáta Muchová)

13) Testování není jenom o známce

Metodika využití aplikací typu Kahoot, Socrative a Quizziz. Zejména využití k individualizaci výuky, motivaci, samostudiu atp. Tedy trochu jinak, než je obvykle používáme. (Libor Klubal)

14) Animované filmy od A do Z

Scénář, příprava techniky, práce s aplikací typu stop-motion a spousta nápadů jak to vše realizovat v normální vyučovací hodině. Vyzkoušíme si vytvoření jednoduchého filmu s titulky a akční scénou. Na workshop přivezeme pomůcky, které používáme ve škole a můžou Vás inspirovat ke zřízení podobného studia u Vás ve škole. Chybět nebudou ukázky reálných projektů žáků z naší školy. (Libor Klubal)

15) Geogebra napříč matematikou

Jak přispět k názornosti probíraných témat základoškolské a středoškolské matematiky? Jak ozvláštnit hodiny matematiky tak, aby i vás po letech bavily? To všechno si ukážeme na dílně Geogebra napříč matematikou, kde si na konkrétních matematických tématech ukážeme, že nahradit křídu Geogebrou může být pro žáky i pro vás šťastnou volbou. (Patrik Kavecký)

16) Hudební podklady snadno a rychle

Pane učiteli, zazpíváme si? Známá toť filmová hláška, která se v praxi objevuje velmi často. Zpívat sborově a navíc acapela není totiž nic jednoduchého, což učitelé hudební výchovy a prvního stupně vědí. Právě pro ně je určený tento workshop, jehož cílem je ukázat, jak vznikají hudební podklady v aplikaci GarageBand… snadno a rychle. Vytvořte si archiv podkladů písní lidových, umělých nebo karaoke pro školní besídku. (Patrik Kavecký)

17) Jak si ukládat a sdílet, co mne zaujalo

Takový trojboj nástrojů Pinterest – Diigo – Keep. (Jitka Rambousková)

18) Co by měl (mohl) mít na iPadu matikář

Univerzální aplikace pro matiku, co se hodí vždycky (Geogebra, Desmos, Geoboard, Photomath, Script Calculator,…). (Jitka Rambousková)

19) Google Classroom

K čemu je, proč ho používat, jak si připravit hodiny … (Jitka Rambousková, Slávek Hora)

20) Flash Cards

Jak na kartičky s iPadem nejen v jazycích. (Eva Martínková)

21) iPad v přírodovědných předmětech

Výuka v přírodovědných předmětech – využití externích čidel (Vernier) při výuce (fyzika, biologie, chemie, 1. stupeň), jejich různá propojení s ipadem v budově i mimo ni. (Pavel Gavenda, Renáta Muchová)

22) GreenScreen

Vyzkoušejte si práci se zeleným plátnem a přeneste vaše žáky třeba k pyramidám, na Mont Everest nebo ke korálovým útesům. Vojtěch Gybas

23) Apple Classroom

Co umí aplikace Apple Classroom už asi víte. Jak ji ale efektivně používat ve školní praxi? Vyzkoušíme. Libor Klubal, Vojtěch Gybas

24) Google Suite aneb organizujte třídu (nejen) z iPadu

Jak „obtisknout“ vaši hodinu do Google učebny a potažmo až do žákova mobilu, tabletu nebo osobního počítače tak, aby se k ní mohl kdykoliv a odkudkoliv vrátit? Jak zajímavě začlenit služby Google Suite do výuky a prolnout je při plnění aktivit či plánování projektu? Odpovědi na předchozí otázky by vám mohl přinést tento workshop.

25) Hodina s iPadem

Od prvotního nápadu po realizaci – SAMR model. (Slávek Hora)

26) #magicmovechallenge v praxi

Naučím vás vytvářet jednoduché simulace do výuky. Tvořte pro žáky a se svými žáky v aplikaci Keynote. Není to jen prezentace… je to něco víc… (Vojta Gybas)

27) Screen vlatní obrazovky

Jak na něj? Jak jej upravit? Jak z něj udělat něco víc než jen pouhý screen. A jak jej sdílet? Naučím vás to… (Vojta Gybas)